torstai 29. marraskuuta 2012

Pyhän ja epäpyhän sekoittaminen * A Concoction of the holy and the unholy

Pyhän ja epäpyhän sekoittaminen on hyvin vakava asia. Näin on pakko päätellä Naadabin ja Abihun tapauksesta. Ehkäpä tuo vanhatestamentillinen opetus koskee myös meitä tänä päivänä!

A concoction of the holy and the unholy is a very serious thing. This is the conclusion we must make of Nadab and Abihu. Maybe this lesson from the Old Testament concerns even us today!

Naadab ja Abihu olivat pappeja ja suorittivat palvelusta Israelin ilmestysmajassa isänsä Aaronin ja kahden muun veljensä, Eleasarin ja Iitamarin kanssa (4. Moos. 3: 2). Mooses oli asettanut nuo viisi miestä yhtä aikaa pappisvirkaan koko Israelin kansan todistaessa tapahtumaa (3. Moos. 8. luku), ja kertonut heille tuossa tilaisuudessa heidän velvollisuutensa ja tehtävänsä Jumalan edessä.

Nadab and Abihu were priests and served in the tabernacle of Israel with their father Aaron and their two brothers Eleazar and Ithamar (Num. 3: 2). Moses had installed them at the same time in the presence of the Israelis (the 8th chapter of Lev.) and told them their responsibilities and duties before God's face.

Ilmeisesti nuo kaksi Aaronin poikaa, Naadab ja Abihu, eivät kuitenkaan ymmärtäneet papinvirkaan sisältyvää pyhyyden vaatimusta, tai sitten he halusivat tieten tahtoen uhmata Jumalan sanoja, sillä heti pappistehtävänsä alussa he sortuivat tekemään omavaltaisen teon. Heidän rikostaan ei kuvata kovinkaan seikkaperäisesti raamatussa, tyydytään vain toteamaan lyhyesti: "Ja Aaronin pojat Naadab ja Abihu ottivat kumpikin hiilipannunsa ja virittivät niihin tulen ja panivat suitsuketta sen päälle ja toivat vierasta tulta Herran eteen, vastoin hänen käskyänsä" (3. Moos. 10: 1). He toivat siis vierasta tulta Jumalan eteen vastoin hänen tahtoaan.

Obviously those two sons of Aaron, Nadab and Abihu, didn't understand the demand of holiness including in their ministry or they wanted knowingly to oppose God's words, for it was just in the beginning of their ministry when they indulged to act in an arbitrary way. Their violation is not expressed with details, for there is only a brief statement in the Bible: "And Nadab and Abihu, the sons of Aaron, took each of them his censer, and put fire in it, and put incense on it, and offered strange fire before the LORD, which he commanded them not" (Lev. 10: 1). They offered strange fire before God's face against his will.

Heidän rikkomuksensa seurauksena oli välitön kuolema. Kun Jumala, jonka pyhyys ilmenee valtavana kirkkautena, ottaa ihmisen yltä pois suojelevan kätensä, kuolevainen ihminen tuhoutuu välittömästi. Juuri näin kävi Naadabille ja Abihulle. Koska he osoittivat tottelemattomalla teollaan seuraavansa mieluummin Jumalan vastustajaa, Saatanaa, Jumalan suojeleva voima vetäytyi pois heidän yltään, ja he tuhoutuivat Jumalan pyyhyyden kirkkauden voimasta.

The consequence of their crime was an immediate death. When God whose sanctity appears as an immense brightness takes away his sheltering hand a mortal man is destroyed immediately. This is what happened with Nadab and Abihu. Because they were disobedient and proofed with their acts that they preferred to obey God's opponent, Satan, God's sheltering power was drawn away from them and they were destroyed at once because of the brightness of God's holiness.

Naadabin ja Abihun kohtalo on alkanut askarruttaa minua kovasti, kun olen tutkinut sitä pyhän ja epäpyhän sekoitusta, joka kaikissa kristillisissä kirkoissa nykyään vallitsee. Epäpyhä sekoitus on tehty sekä Jumalan nimestä että hänen kuvastaan. 

I have been thinking very much the fate of Nadab and Abihu, when I have been studying the concoction of the holy and the unholy ruling today in all the Christian churches. An unholy concoction has been made both of God's name and his image.

Jumala on ilmoittanut nimekseen EHJEE, mutta raamatussa hänen nimekseen on kirjoitettu Jahve, joka todellisuudessa on kuitenkin okkultistinen elementtijärjestelmä, jonka avulla esim. salaseuroissa kutsutaan demonisia henkiolentoja. Jumala on ilmoittanut myös olevansa YKSI, mutta kristillisten kirkkojen yhteinen julistus keskittyy kolminaisuuteen, joka on vastoin Jumalan omaa ilmoitusta ja selvä jäljennös pakanallisista triadeista.

God has expressed his name is EHYEH, but in the Bible we see the name Yahweh, which in reality is an occult elementary system used for instance in the secret societies in order to call demonic spirits. God has also expressed that he is ONE, but the common message of the Christian churches is focused on the trinity, which is a clear copy of the pagan triads and against God's own message.

Mieltäni askarruttaa kysymys, miten pian Jumalan suojeleva voima vetäytyy pois kristillisen maailman yltä samoin seurauksin kuin ilmestysmajassa. Jumala suojeleva voima voi vetäytyä pois jopa pappien yltä, jos he syyllistyvät pyhän ja epäpyhän sekoittamiseen hänen edessään. Ja juuri näin on tapahtunut Jumalan nimen ja kuvan kohdalla... mitä ilmeisimmin pappien ja päättäjien toimesta!

I'm asking how soon God's sheltering power shall pass away from the Christian world with similar consequences as in the tabernacle. God's sheltering power leaves even the priests, if they are guilty of mixing the holy and the unholy before his face. This is what has happened with God's name and his image... most obviously by the priests and leaders!

Jeesus on antanut asiasta hyvin vakavan varoituksen puhuessaan siitä, miten ihmisen saastuttaa se, mikä käy suusta ulos (Matt. 15: 11). VÄÄRÄ OPETUS on siis se asia, mikä on epäpyhää eli saastaista!

Jesus has given a serious warning concerning the issue concerning things which makes a man unholy (Matthew 15: 11). It's that which comes out of the mouth or A WRONG TEACHING!

Opetuslapset huomauttivat Jeesukselle tuossa yhteydessä, että fariseukset loukkaantuivat hänen suorista sanoistaan (Matt. 15: 12), mutta Jeesus jatkoi anteeksipyytelemättä:
"Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat" (Matt. 15: 13, 14).
The disciples came to Jesus and said to him that the Pharisees were offended after they heard Jesus' words (Matthew 15: 12), but Jesus continued without apology: "But he answered and said, Every plant, which my heavenly Father hath not planted, shall be extirpated. Let them alone: they are blind leaders of the blind. And if the blind leadeth the blind, both will fall into the ditch" (Matthew 15: 13, 14).
Jokainen ihminen kantaa Jumalan edessä vastuun omista valinnoistaan... vain omista valinnoistaan. Kukaan meistä ei voi vedota Jumalan edessä pappien valheelliseen opetukseen puolustaakseen omia vääriä valintojaan. Nyt on siis henkilökohtaisen valinnan hetki! Jahve ja kolminaisuus ovat vierasta tulta EHJEEN edessä, joka on YKSI!
Every man accounts to God his own choices... only his own choices. Nobody can appeal before God's face to a false teaching of priests in order to apologize his own wrong choices. Today is an hour of a personal choice! Yahweh and the trinity is strange fire before EHYEH who is ONE!

4 kommenttia:

  1. Kiitos tästä todellisuudesta! Kiitos kun tuot vakavan varoituksen, mutta silti koskettavan evankeellisen rakkauden totuuteen. Saakon jokainen tunnustava Jumalan lapsi pysähtyä näin vakavan opetuksen juureen!

    VastaaPoista
  2. Kiitos vierailustasi blogillani, Iloinenmatkaaja, ja turvallista Kotimatkaa sinulle!

    VastaaPoista
  3. Hei Helinä. Kiitos hurjan koskettavasta ja rehellisestä avautumisesta pyhän EHJEH jumalan edessä. Kirjoituksesi on hurjan rehellinen ja eroittaa jyvät akanoista. Oikea jumala ei elä väärintekijöitä suojellen vaikka heillä olisi papin titteli ja työpaikkana kirkko. EHJEH jumala kunnioittaa vain nöyrää rehellisyyttä eikä kauniisiin ja ylellisiin pukuihin pukeutuneita virkamies pappeja. Siunausta työllesi ja kirjoituksillesi Helinä. toivottaa K.A.

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommentistasi Kauko. Kukaan ihminen ei voi seistä "ei kenenkään maaperällä", ja hyvän ja pahan raja on selvästi vedetty siitä huolimatta, että pahan Valtias yrittää matkia hyvän Valtiasta.

    VastaaPoista